آموزش کسب در آمد انلاین- دانلود دیتا و اطلاعات اینستاگرام

دانلود دیتا و اطلاعات اینستاگرام

 

اگر شما هم از آن مجموعه  از افرادی هستین که تمایل دارید بدونید  تا چه حدی اطلاعات شخصی شما در سرور های اینستاگرام ذخیره شده و یا اگر میخواید از فعالیت های قبلی و دیتا اینستاگرام خودتون در گوشیتون ذخیره داشته باشید باید از قابلیت جدید که اینستاگرام به کاربراش داده استفاده کرده و اقدام به دانلود اطلاعات اینستاگرام خود کنید. 

حریم خصوصی یکی از مسائل مهم در هر شبکه اجتماعیه  و مدیران هر برنامه مجازیمخصوصن برنامه هایی مثل اینستاگرام و تلگرام بر این مورد حساسیت ویژه ای دارند اما آیا تا به حال به این فکر کردین که خود اطلاعات شخصی شما در دست مدیران این برنامه ها قرار دارد و احتمال اینکه از این اطلاعات استفاده هایی دیگری صورت بگیره  وجود داره، به خاطر همین  امروز میخواهیم در مورد نحوه دانلود دیتا و اطلاعات اینستاگرام مقاله ای رو براتون منتشر کنیم 

نحوه دانلود دیتا و اطلاعات اینستاگرام :

برای دانلود اطلاعات خودتون در اینستاگرام باید از طریق سایت اینستاگرام اقدام کنید. چون در حال حاضر امکان دانلود اطلاعات اینستاگرام یک پیج برای کاربران، از طریق برنامه آن صورت نگرفته از این رو مراحل زیر را به ترتیب انجام بدید . 

1_ برای ورود به اینستاگرام از طریق سایت آن کافی ایست مرورگر سیستم خود را باز کرده و به سایت اینستاگرام برید .  و بعد در صفحه که باز میشه  که صفحه ثبت نام اونه  نوشته آبی رنگ log in که در پایین صفحه قرار دارد را لمس کنید

2_ با لمس این گزینه ما وارد قسمت ورود به سایت اینستاگرام میشیم  که باید در دو کادر تعیین شده اسم پیج و پسورد پیج را وارد کنیم  تا وارد اکانت خودمون  از طریق سایت اینستاگرام بشیم . 

3_ در صفحه باز شده باید آی آدمک مانندی که در منوی پایین صفحه قرار داره  را لمس کنیم سپس آی چرخ دنده ای شکل که همون تنظیمات هستش در این صفحه را انتخاب کنیم در ادامه برایمان گزینه هایی به نمایشداده میشه  که باید گزینه ” privacy and security ” را انتخاب کنیم.

دانلود دیتا و اطلاعات اینستاگرام

4_ حال در این صفحه برای دانلود اطلاعات اینستاگرام خودمون کافیه به قسمت پایین صفحه رفته و گزینه ” Data Download

” را انتخاب کنیم و ددر مرحله بعد اینستاگرام از شما پسورد پیج و ایمیلی  برای ارسال لینک دانلود اطلاعات پیج درخواست میکنه . 

بعد از وارد کردن این موارد باید وارد ایمیل خود شده و منتظر دریافت ایمیل اینستاگرام بمونید  و بعد از دریافت اون ایمیل بر روی آی مربوط  لمس و یا کلیک کنید تا اطلاعات و دیتا های اینستاگرام خود را دریافتکنید

مشاهده اطلاعات اینستاگرام خود :

به غیر از اینکه شما میتونید اطلاعات اینستاگرام خود را دانلود و ذخیره کنید میتونید  اطلاعات و اتفاقات رخ داده بر روی پیج تان را از همان صفحه account data” مشاهده و بررسی کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سخن مدیر سایت 


 

ببنید دوستان عزیز : راه اندازی کسب و کار اینترنتی  ، کار چندان سختی نیست ، مهم ادامه دادن این کسب و کار اینترنتی و رسوندن اون به یک موفقیت  هستش . هدف آکادمی و تیم آموزش وب سایت پول سازی در فاز اول فقط آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی است که ، مواردی گفته میشه که هم به درد صاحبان کسب و کار و هم افرادی که هیچ کسب و کار یا ایده ندارند میخوره . چون رسالت اصلی ما در دوره ها و بسته های آموزشی حمایت و پشتیبانی از افرادیه که بسته ها رو خریداری میکنند یا کسب و کار اینترنتی دارند . یعنی در فاز اول کمک میکنید کسب و کار اینترنتی رو راه اندازی بکنید و بعد در ادامه راه به شما مشاوره میدیم و به شما کمک میکنیم در ادامه راه موفق باشید .پس فرقی نمیکنه که شما تازه کار هستید یا صاحب شغل در هر صورت رشد و یا ایجاد کسب و کار شما میتونه شما رو رشد بده . پس میتونید با این آموزش ها کسب و کار اینترنتی خودتون رو راه اندازی کنید . در ادامه همراه با آموزش های بازاریابی و فروش و راه های بازاریابی در فروش توی کسب و کار شما به شما آموزش میدیم که چطور با تکنیک های فروش و بازاریابی  بتونید افزایش فروش در کسب و کار خودتون رو تجربه کنید . اگر شما هیچ ایده برای کسب کار ندارید ما در این وب سایت به شما کسب و کارهای جدید و کسب و کارهای پول ساز  و کسب و کار با ریسک کم و یا پایین را به شما معرفی خواهیم کرد. 

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در سه شنبه سی ام مهر ۱۳۹۸ ساعت 23:6 توسط نیاهل شعبانی  | 

نظرات

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام- ترفند بازاریابی و فروش اینستاگرام

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام- ترفند بازاریابی و فروش اینستاگرام 

5 ترفند بازاریابی و فروش اینستاگرام (ویدیو)

 

میخوایم امروز ترفندهای بازاریابی و فروش در اینستاگرام رو خدمتتون معرفی کنیم که با این ترفند ها اینستاگرام و آموزش های بازاریابی و فروش در اینستاگرام بتونیم پیج فروشگاهیتون رو حداقل به درآمد ماهی 10 میلیون تومانی برسونید . این رازهای اینستاگرام رو تنها برای شما در این مقاله آماده کردیم . 

 

چرا بازاریابی اینستاگرامانقدر بازدهی بالایی دارد ؟

اینستاگرام با قابلیت هایی که هر روز هم به تعداد اون هااضافه میکند تونسته افراد زیادی رو به خود جذب کند و در ایران هم بدون شک می توانیم اعلام کنیم که حرف اول را بین شبکه های اجتماعی در حال حاضر در ایران می زند .

 

شما در اینستاگرام چطور بازاریابی میکنید ؟

برای بازاریابی اینستاگرام و افزایش فروش یا افزایش اعتبار برندتان می توانید روش های مختلفی را انتخاب کنید که در اینجا به 3 مورد اشاره میکنیم:

  • با حضور در اینستاگرام به هدف کسب و کار نه فقط تفریح و سرگرمی، می توانید با مخاطبان برندتان ارتباط نزدیک تر و صمیمی تری ایجاد کنید . همانطور که می دانیم معمولا محیط سایت ها نسبت به شبکه های اجتماعی خشک تر و رسمی تر است و بنابراین اکثر کسب و کارها در سایت های خودشان فقط محتوای بسیار تخصصی و خاص منتشر می کنند . اما فضای شبکه های اجتماعی ای مثل اینستاگرام به نحوی است که شما می توانید پشت صحنه های کسب و کار یا موارد این چنینی را در صفحه اینستاگرام تان منتشر کنید و مخاطب بیشتری را با برند خودتان آشنا کنید و اعتبار برندتان را افزایش بدهید .
  • تعدادی از برندهای معروف و معتبر هم از صفحه اینستاگرام شان برای کارهای خیرخواهانه یا ایده های دوست دار محیط زیستی استفاده میکنند و به این شکل نام خودشان را به عنوان یک طرفدار محیط زیست و کارهای بشر دوستانه معرفی می کنند .
  • بعضی از کسب و کارها هم از بازاریابی اینستاگرام به شکلی مستقیم برای افزایش فروش محصولات شان استفاده میکنند و حتی بسیاری از برندها مانند تعدادی از کسب و کارهای هنری فقط به کمک صفحه اینستاگرام شان و بدون حتی داشتن سایت یا یک مکان فیزیکی محصولات شان را مستقیم به فالورهایشان می فروشند .

بازاریابی اینستاگرام و ثروتمند شدن

1-حتما آدرس سایت تان را در قسمت پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید

 

اگر درحال حاضر صاحب برند و کسب و کاری هستید هر چند کوچک، و یا حتی اگر در شروع راه اندازی یک کسب و کار و یا برند شخصی هستید و سایتی برای خودتان دارید ، یکی از بهترین راه های افزایش ترافیک سایت تان گذاشتن آدرس سایت در قسمت پروفایل اینستاگرام است .

 

2- محتوای مناسبی در قسمت بیوگرافی اینستاگرامخود درج کنید

قسمت بیو اینستاگرام فضایی برای معرفی شما یا کسب و کارتان است .اما مشخصا کلی گویی و نوشتن محتواهای بی هدف هیچ تاثیری در جذب مخاطب شما ندارد . بنابراین نوشتن Bio های خلاقانه و غیر کلیشه ای می تواند در افزایش فالورهای شما و در نتیجه آشنایی تعداد بیشتری مخاطب با برندتان تاثیر بیشتری داشته باشد . پس بهترین کار این است که به مخاطب تان بگویید که اصلا چرا باید شما را فالو کنند . مثلا اگر یک شرکت تولید محتوای حرفه ای هستید این 2 نوع محتوای بیو را با هم مقایسه کنید :

  • بهترین و معتبرترین مجموعه تولید محتوا
  • با فالو کردن ما می توانید یاد بگیرید چگونه محتوای حرفه ای تولید کنید و محتوا را به ثروت تبدیل کنید

در نمونه اول ما فقط از خودمان تعریف و تمجید کردیم ولی در نمونه دوم به مخاطب گفتیم که فالو کردن ما چه مزیت هایی می تواند برای او داشته باشد .

3- عکس های زیبا خلاقانه و با کیفیت ایجاد کنید

حتی اگر شما با کیفیت ترین و بهترین عکس ها را در اینستاگرام کسب و کارتان منتشر کنید اما عکسی نباشد که باعث ایجاد کنجکاوی یا حس خاصی در مخاطب شود قطعا تمام ترفندهای بازاریابی اینستاگرامی شما کاملا شکست می خورد . مثلا اگر محصول خاصی را در صفحه اینستاگرام تان می خواهید بفروشید ، بهتر است به جای اینکه یک عکس از زاویه معمولی در اینستاگرام منتشر کنید ، از یک زاویه خاص و عجیب غریب از آن عکس بیاندازید .

بازاریابی اینستاگرام در کسب و کار

4– برای صفحه اینستاگرام تانپست های منحصر به فرد و اختصاصی تولید کنید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کسب و کارها این روزها دچار آن می شوند این است که همیشه پست هایی که در شبکه های اجتماعی آنها منتشر می شود دقیقا یکسان و کپی است .

 

بخوانید :

 

 

مثلا شما یک محتوای خاص تولید میکنید و شروع میکنید تک به تک شبکه های اجتماعی تان را باز می کنید و در همه آنها این پست را منتشر می کنید یا شاید هم یک پروموشن یا تخفیف فصلی خاص را یکباره در همه شبکه های اجتماعی تان اطلاع رسانی می کنید.

خب خودتان را جای مخاطب بگذارید ،آن هم مخاطب پر مشغله و کم حوصله این روزها ، آیا دلیلی دارد که وقتی محتوای همه صفحات اجتماعی شما یکی است همه صفحات شما را دنبال کند ؟

پس بهتر است کمی بیشتر وقت بگذارید اما برای هر شبکه اجتماعی محتوای منحصر به فرد و خاصی تولید کنید .

حداقل اینکه اگر در طول هفته در بیشتر موارد محتوای یکسانی در آنها منتشر می کنید ،یک یا دوبار در هفته محتوایی اختصاصی برای هر شبکه اجتماعی تان منتشر کنید

یا بدتر از این روشی است که باز هم بسیاری از بازاریابان شبکه های اجتماعی به کار میگیرند و آن هم این است که شروع میکنند کپی کردن محتوای صفحات پر بازدید و دقیقا محتوای پست آنها را بدون حتی کوچکترین تغییری کپی میکنند و در صفحه خودشان منتشر می کنند . شاید این برای مدت کوتاهی جواب بدهد اما قطعا همه مخاطب ها سریعا به کپی بودن محتوای شما پی می برند و قطعا حاضر نیستند صفحه ای را دنبال کنند که حرف های دیگران را برای آنها کپی پیست می کند .

5–  اول به مخاطب آموزش بدهید و بعد به او بفروشید!

یکی دیگر از اشتباهات بسیاری از بازاریابان اینترنتی این است که فکر میکنند چون می خواهند یک محصول را بفروشند از ابتدا باید مخاطب را با بمباران تبلیغاتی ترغیب به خرید بکنند ،که قطعا یکی از استراتژی های اشتباه در فروش محصول در این روزها است .

حتی اگر هدف تان فروش محصول یا خدمات است در ابتدا باید مخاطب را نمک گیر کنید و بعد او را ترغیب و تشویق به خرید کنید .

و بهترین راه نمک گیر کردن مخاطب منتشر کردن محتوای آموزشی است .

شاید پیش خودتان بگویید مثلا حالا که کار من به عنوان مثال فروش فرش است  نه آموزش چه کار باید بکنم ؟ قرار نیست شما حتما مدرس کنکور یا درس های دانشگاهی باشید که محتوای آموزشی منتشر کنید .

 

 

 

 

سخن مدیر سایت 


 

ببنید دوستان عزیز : راه اندازی کسب و کار اینترنتی  ، کار چندان سختی نیست ، مهم ادامه دادن این کسب و کار اینترنتی و رسوندن اون به یک موفقیت  هستش . هدف آکادمی و تیم آموزش وب سایت پول سازی در فاز اول فقط آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی است که ، مواردی گفته میشه که هم به درد صاحبان کسب و کار و هم افرادی که هیچ کسب و کار یا ایده ندارند میخوره . چون رسالت اصلی ما در دوره ها و بسته های آموزشی حمایت و پشتیبانی از افرادیه که بسته ها رو خریداری میکنند یا کسب و کار اینترنتی دارند . یعنی در فاز اول کمک میکنید کسب و کار اینترنتی رو راه اندازی بکنید و بعد در ادامه راه به شما مشاوره میدیم و به شما کمک میکنیم در ادامه راه موفق باشید .پس فرقی نمیکنه که شما تازه کار هستید یا صاحب شغل در هر صورت رشد و یا ایجاد کسب و کار شما میتونه شما رو رشد بده . پس میتونید با این آموزش ها کسب و کار اینترنتی خودتون رو راه اندازی کنید . در ادامه همراه با آموزش های بازاریابی و فروش و راه های بازاریابی در فروش توی کسب و کار شما به شما آموزش میدیم که چطور با تکنیک های فروش و بازاریابی  بتونید افزایش فروش در کسب و کار خودتون رو تجربه کنید . اگر شما هیچ ایده برای کسب کار ندارید ما در این وب سایت به شما کسب و کارهای جدید و کسب و کارهای پول ساز  و کسب و کار با ریسک کم و یا پایین را به شما معرفی خواهیم کرد. 

+ نوشته شده در سه شنبه سی ام مهر ۱۳۹۸ ساعت 23:6 توسط نیاهل شعبانی  | 

نظرات

آموزش کسب و کار آنلاین -آموز گوگل وب مستر (نسخه جدید)

آموزش کسب و کار آنلاین -آموز گوگل وب مستر (نسخه جدید)

آموز گوگل وب مستر (نسخه جدید)

مقدمه :

گوگل وبمستر تو (Google Webmaster Tools) ابزاریه که گوگل در اختیار مدیران سایت ها قرار داده تا بتونن وضعیت سایت خودشون رو در نتایج جستجو بررسی کنن .

شما از طریق این سرویس رایگان میتونید ببینید در هر روز چند نفر از طریق گوگل وارد سایت شما شدن ، چه عباراتی رو جستجو کردن ، جایگاه شما کجا بوده ، چه سایت هایی به شما لینک دادن ، سایتتون چه خطاهایی داره و . . . .

همه اینها باعث میشه بتونید مشکلات سایت خودتون رو پیدا کنید و با حل این مشکلات جایگاه خودتون رو در نتایج جستجو ارتقا بدید . کاری که ما بهش میگیم سئو .

گوگل چند سال پیش سرویس گوگل وبمستر تو (Google Webmaster Tools) رو به سرچ کنسول (Search Console) تغییر نام داد . امسال هم یک نسخه جدید با امکانات بیشتر و محیط گرافیکی بهتر از این سرویس رو به صورت آزمایشی رونمایی کرد .

با توجه به اینکه آموزش های کاربری این سرویس به زبان فارسی بسیار محدود منتشر شده تصمیم گرفتیم راهنمای کاملی این سرویس رو در نوین ادمین منتشر کنیم .

تمام سعی ما این بوده که این مقاله راهنمای عملی و گام به گامی باشه برای استفاده مثبت شما از این سرویس . بطوری که بتونید در انتهای آموزش با استفاده از نکات گفته شده ترافیک بیشتری رو از گوگل به سمت سایتتون سرازیر کنید .

سعی کردیم آموزش هایی که راهنمای جامع گوگل وبمستر ارائه می کنیم متناسب با دانش کاربران باشه . یعنی بخش هایی از این مقاله برای کاربران عادی قابل استفاده است و بخش هایی از اون برای کاربرانی که مشغول به فعالیت در حوزه سئو و بهینه سازی سایت هستند.

هر جا که فکر کردید موضوع رو متوجه نشدید یا نیاز به توضیح بیشتری دارید از طریق نظرات ما رو با خبر کنید . نظرات شما باعث دلگرمی ما میشه .

 

شروع کار با GOOGLE SEARCH CONSOLE یا گوگل وبمستر ۲۰۱۸

 

در این بخش میخوایم اول به شما یا بدیم که چطوری کار با Google Search Console یا همون گوگل وبمستر خودمون رو شروع کنید . شما یاد می گیرید که چطوری سایتتون رو در سرچ کنسول گوگل اضافه کنید . در ادامه ما بهتون کمک می کنیم تا تنظیمات مربوط به سایت شما به بهترین نحوه انجام بشه .

 

قدم اول : سایتتون رو به گوگل وبمستر معرفی کنید :

وارد سرچ کنسول گوگل بشید و روی دکمه Add a Property” کلیک کنید و آدرس سایت خودتون رو در در کادر ی که ظاهر میشه تایپ کنید .

حالا باید به گوگل بفهمونید که شما صاحب امتیاز این سایت هستید و به بخش های مختلف سایت دسترسی دارید . چند روش برای این کار وجود داره که ما دو روش آسونش رو بهتون میگیم .

آپلود فایل HTML : گوگل ازتون میخواد یک فایل HTML رو در روت سایتتون قرار بدید . ابتدا فایل HTML رو دانلود کنید و اون رو در محلی که سایتتون نصب شده قرار بدید . (اگر سایت شما وردپرسیه در کنار پوشه های اصلی وردپرس فایل رو قرار بدید)

قراردادن کد HTML در هدر سایت : تکه کدی که گوگل در اختیارتون قرار میده رو در فایل هدر سایت بین تگ های head قرار بدید .

اضافه کردن سایت به گوگل وبمستر

 

ثبت آدرس سایت در گوگل وبمستر

دقت کنید سایتتون رو هم با WWW و هم بدون WWW معرفی کنید . همچنین اگر سایت شما گواهینامه SSL هم داره سایت رو هم بصورت HTTP و هم بصورت HTTPS ثبت کنید .

دامنه ای که سایت با اون باز میشه رو انتخاب کنید

قدم دوم : برای گوگل دامنه اصلی سایت رو مشخص کنید

به گوگل بگید که دامنه شما با WWW هست یا بدون WWW . نکته ای که لازمه بدونید اینه که سایت باید با یکی از این حالت ها باز بشه . نسخه های جدید وردپرس این کار رو براتون انجام میده . مهم نیست در وردپرس کدوم حالت رو انتحاب میکنید . مهم اینکه هر حالتی در وردپرس انتخاب کردید در اینجا هم باید همون رو مشخص کنید .

 

قدم سوم : کشور هدفتون رو مشخص کنید

گوگل میتونه خودش کشوری که سایت شما در اون فعالیت میکنه رو به روش های زیر مشخص کنه .

  • پسوند دامنه شما مثل IR برای ایران US برای آمریکا  و . . .
  • آدرس هایی که در وب سایت شما نوشته شدن
  • موقعیت سرور سایت
  • کشوری که بیشتری بک لینک رو از سایت های اونجا دارید .

اما بهتره خودتون دست بکار بشید و کشور هدفتون رو برای گوگل مشخص کنید . برای انجا این کار :

۱- بر روی International Targeting کلیک کنید

۲- بر روی تب Country کلیک کنید

۳- تیک گزینه Target users in رو بزنید .

۴- از منوی باز شو کشور مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید .

مشخص کنید کشور هدف شما کجاست - International Targeting

 

مشخص کنید کشور هدف شما کجاست - International Targeting

 

قدم چهارم: گوگل وبمستر رو با گوگل آنالایتیک مرتبط کنید

  1. گوگل انالایتک رو باز کنید بر روی دکمه Admin در پایین منوی سمت چپ کلیک کنید
  2. بر روی دکمه Property Settings کلیک کنید .
  3. به پایین کمی اسکرول کنید تا دکمه Adjust Search Console رو ببینید . روش کلیک کنید
  4. بر روی لینک Add کلیک کنید و وب سایت خودتون رو انتخاب و در انتهای بر روی Save کلیک کنید . تموم شد . حالا Google Analytics و Search Console بهم لینک شدن .

اتصال گوگل وبمستر با گوگل آنالایتیک

اتصال گوگل وبمستر با گوگل آنالایتیک

اتصال گوگل وبمستر با گوگل آنالایتیک

اتصال گوگل وبمستر با گوگل آنالایتیک

 

ورود به نسخه جدید گوگل ویمستر 2018

قدم پنجم : اضافه کردن سایت مپ

اول از همه اگر نمیدونید سایت مپ چیه باید بگیم که سایت مپ یدونه فایل که به فرمت xml هست . ین فایل کلیه صفحات و بخش های سایت رو لیست میکنه . اینطوری گوگل بهتر میتونه سایت رو آنالیز کنه و به بخش های مختلف سایت سر بزنه .

اگر وب سایتتو وردپرسه کافیه افزونه Yoast رو نصب کنید و از قسمت تنظیماتش سایت مپ رو فعال کنید .

اضافه کردن سایت مپ در نسخه جدید گوگل وبمستر خیلی سادست . کافیه وارد گوگل وبمستر (نسخه قدیم) بشید و بر روی لینک Try the new Search Console کلیک کنید . حالا شما وارد نسخه جدید سرچ کنسول گوگل شدید .

بر روی Sitemaps کلیک کنید و آدرس سایت مپ خودتون رو ثبت کنید .

بهتون گفته بودم خیلی سادست  ?

 

 

با استفاده از گوگل وبمستر مشکلات فنی سئوی سایتتون رو برطرف کنید .

 

سرچ کنسول گوگل بخش های مختلفی داره که به شما اعلام میکنه کجاهای سایت مشکلات فنی سئو داره و باید مرتفع بشه .

با آموزش هایی که در این بخش به شما ارائه می کنیم میتونید براحتی این خطاها رو پیدا و مشکلاتش رو رفع کنید . با استفاده از تکنیک های گوگل وب مستر که در ادامه بهشون اشاره میشه  سئوی سایتتون رو ارتقا بدید .

 

 

استفاده از ابزار جدید INDEX COVERAGE برای یافتن و حل مشکلات مربوط به ایندکس مطالب

اگر همه چیز در سایت شما خوب پیش بره و مشکل ایندکسی نداشته باشید گوگل خودش میاد صفحاتتون رو بررسی و ایندکس میکنه . اما اگر مشکلی در این خصوص وجود داشته باشه چی؟ چطوری با خبر میشید ؟

اینجاست که ابزار جدیدی گوگل یعنی Index Coverage به کمک شما میاد و صفحاتی که دارای خطای ایندکس هستند رو به شما معرفی میکنه . بریم یکم بیشتر این بخش رو بررسی کنیم .

ابزار جدید Index Coverage

 

گزارش INDEX COVERAGE دقیقاً چیه و چیکار میکنه ؟

تمام کاری که این ابزار میکنه اینه که به شما بگه کدوم یکی از صفحات سایتتون در گوگل بخوبی ایندکس شده و کدوماش مشکل فنی داره و گوگل نمیتونه اونها رو ایندکس کنه .

این ابزار در نسخه جدید گوگل وبمستر ۲۰۱۸ رونمایی شده و جایگزینی برای ابزار Index Status در نسخه قدیمی هست .

وب سایت های آموزش سئو معمولاً میان بخش های مختلف این ابزار رو به شما آموزش میدن و شاید به ارائه یک لیست از امکانات این بخش اکتفا کنن .

اما ما میخوایم یکم متفاوت باشیم . در ادامه سعی می کنیم برای یک وب سایت واقعی از این ابزار بصورت گام به گام استفاده کنیم تا شما هم راهکارهای عملی استفاده از ابزار رو یاد بگیرید و بتونید براحتی مشکلات سایت خودتون رو رفع کنید .

چطوری با INDEX COVERAGE خطاهای ایندکس سایت رو پیدا کنیم ؟

 ما ۴ نوع حالت مختلف ایندکس داریم . گوگل وقتی به سایت ما سر میزنه و میخواد مطالب رو ایندکس کنه در نهایت یکی از حالت های زیر رو اعلام میکنه :

  • Error – خطا
  • Valid with warnings – معتبر بهمراه اخطار
  • Valid – معتبر
  • Excluded – جدا سازی شده

در ادامه هر کدوم از موارد بالا رو بصورت مجزا بررسی و نحوه رفع مشکلات اون بخش رو بهتون آموزش میدیم  .

 

ERROR یا خطا

بیاید اول تب Error یا خطا” رو بررسی کنیم . در پنل گوگل وبمستر سایتی که قرار بود آنالیزش کنیم این خطاها درج شده :

همونطور که در تصویر مشخصه گوگل یه سری ایرادات در سایت پیدا کرده و چند صفحه در سایت این خطا رو دارن . در صورتی که روی هر خطا کلیک کنید لیست پیج هایی که اون خطا رو دارن میتونید ببینید . برای اینکه با این خطاها آشنا بشید در مورد هرکدومش یه سری توضیحاتی میدیم :

Submitted URL seems to be a Soft 404 : این میگه صفحه مورد نظر پیدا نشده و باید سرور کد ۴۰۴ رو برگردونه در صورتی که این کد رو بر نمیگردونه

Redirect error : این صفحه به جای دیگه ریدایرکت شده . ریدایرکت ۳۰۱ یا ۳۰۲ . اما کار نمیکنه.

Submitted URL not found (404) : صفحه مورد نظر پیدا نشده و سرور کد ۴۰۴ رو برگردونده .

Submitted URL has crawl issue : این خطا میتونه دلایل بسیار متعددی داشته باشه . بطور کلی گوگل نتونسته این صفحه رو بررسی و ایندکس کنه . برای هر صفحه باید بصورت مجزا بررسی بشه

Server errors (5xx) : ریات گوگل به سرور دسترسی نداشته . ممکنه سرور شما داون شده باشه یا کرش کرده باشه یا بصورت مقطعی دچار مشکل شده باشه .

خطاهای Error گزارش شده در گوگل وبمستر

 

چطوری خطاهای ERROR گزارش شده در گوگل وبمستر رو برطرف کنیم ؟

بعد از اینکه مشکلات سایتتون رو متوجه شدید وقت اون رسیده که این خطاها رو برطرف کنید . در ادامه در خصوص رفع مشکلات هر بخش توضیحات کافی ارائه می کنیم .

رفع مشکلات مربوط به خطای ۴۰۴ :

رفع این نوع خطا خیلی سادست . روی یکی از صفحات لیست کلیک کنید . پنلی در سمت راست شما ظاهر میشه که ۴ تا گزینه داره .

اول از همه لینک رو در مرورگر باز کنید و مطمئن بشید صفحه خطای ۴۰۴ داره . میتونید برای اطمینان بیشتر از طریق گزینه Fetch as Google هم صفحه رو بررسی کنید . حالا که مطمئن شدید دو تا راهکار برای رفع مشکل این صفحه دارید :

  1. صفحه رو به حال خودش رها کنید !! . بله درسته . گوگل خودش این خطا رو مدیریت میکنه . ممکنه اون صفحه محصولی باشه که فروخته شده و دیگه زیاد ارزشی نداره . بنابراین گوگل خودش اون رو از فهرست نتایج حذف میکنه .
  2. ریدایرکت به صفحه دیگه . اگر اون صفحه قبلاً ارزشمند بوده میتونید اون رو به یک صفحه دیگه (مرتبط باشه) ریدایرکت کنید . این کار بیشتر توصیه میشه .

در خصوص خطای Soft 404 هم میتونید به همین روش عمل کنید . دقت کنید ممکنه وقتی از ابزار Fetch as Google استفاده می کنید بجای کد ۴۰۴ ( صفحه پیدا نشد) کد ۲۰۰ (معتبر) رو دریافت کنید .

در انتهای صفحه لیستی از آیتم هایی که گوگل بهشون دسترسی نداره نشون داده میشه . مطمئن بشید گوگل غیر مواردی که خودتون محدود کردید ، به سایر آیتم های صفحه دسترسی داشته باشه .

رفع مشکلات مربوط به خطای Redirect :

بعد از اینکه از ابزار Fetch as Google کردید مطابق تصویر زیر وضعیت ریدایرکت رو مشاهده می کنید . کافیه بر روی گزینه Follow کلید کنید تا گوگل لینک ریدایرکت شده رو بررسی و در صورت نیاز ایندکس کنه . گوگل بعدا خودش لینک های جدید رو جایگزین قبلی میکنه .

رفع مشکلات مربوط به خطای Crawl Error :

باز هم نیازه از ابزار Fetch as Google استفاده کنیم . مثل دفعات قبل کدی که سرور برمیگردونه رو بررسی میکنیم .ببینیم مشکل چی هست . در صورتی  که با کد ۲۰۰ مواجه شدید یعنی مشکل مقطعی بوده برطرف شده و گوگل بزودی این صفحه رو ایندکس میکنه . در غیر اینصورت مواردی که دسترسی نداره از طریق Fetch as Google قابل بررسی هست .

رفع مشکلات مربوط به خطای Server Error :

 خطاهای سرور معمولا بصورت مقطعی هستند مگر اینکه مشکل حادی در یکی از صفحات یا بخش هایی از سایت داشته باشید . اگر هاستتون سرعتش پایین باشه یا دسترسی بهش محدود شده باش یا مرتباً کرش میکنه و داون میشه اینجا گوگل کلی خطا بهتون نمایش میده .

بهتره همیشه این قسمت رو چک کنید تا اگر سایتون مشکلات دائمی اینچنینی داشته باشه

هاستتون رو عوض کنید .

خطاهای Error گزارش شده در گوگل وبمستر

 

چطوری اخطار ها یا VALID WITH WARNINGS گزارش شده در گوگل وبمستر رو برطرف کنیم ؟

شما رو نمیدونم ولی خودم بشخصه ترجیح میدم کوچکترین مواردی که به سئوی سایتم مربوط رو بررسی کنم و سعی کنم مشکلاتش رو رفع کنم .

ما در اینجا یک اخطار بیشتر نداریم و اون هم مشکل دسترسی از طریق روبوت تکست هست . دسترسی ربات های گوگل در بررسی سایت ما توسط روبوت تکست محدود شده و گوگل به یک سری صفحات دسترسی نداره .

اخطار ها یا Valid with warnings

 

اخطار ها یا Valid with warnings

 

رفع مشکلات مربوط به اخطار ها یا Valid with warnings :

روی صفحات این لیست کلیک کنید و در پنلی که در سمت راست شما باز میشه گزینه Test Robots.txt Blocking رو انتخاب کنید . در صفحه بعدی می بینید که این پیج توسط یکی از کد های روبوت تکست مسدود شده . حالا دو تا راهکار دارید :

  1. نمیخواید این پیج ایندکس بشه . لازم نیست کار خاصی بکنید . در صورتی تمایل می تونید با استفاده از ابزار Removal Tool این پیج ها رو از لیست گوگل حذف کنید .
  2. میخواید این محدودیت برداشته بشه . کافیه خطی که قرمز شده رو از فایل روبوت تکست حذف کنید .

خطای روبوت تکست

 

پیج های ایندکس شده را برای مشکلات احتمالی بررسی کنید .

بیاید به تب Valid” بریم . جایی که بهتون میگه چه تعداد پیج شما در گوگل ایندکس شده . به نظرتون اینجا باید دنبال چه چیزی بگردید ؟ این اطلاعات چه کمکی میتونه به شما بکنه ؟

کاهش ناگهانی تعداد پیج های ایندکس شده :

اگر مشاهده کردید که تعداد پیج های ایندکس شما بصورت ناگهانی کاهش پیدا کرده ممکنه دو تا دلیلی داشته باشه :

  1. دسته ای مطالب وب سایت شما از دسترس گوگل خارج شده
  2. اشتباهاً تگ noindex رو برای بخش یا تمامی از سایت قرار دادید .

افزایش ناگهانی تعداد پیج های ایندکس شده :

افزایش ناگهانی پیج های ایندکس شده هم میتونه وجود یک مشکل در سایتتون رو گزارش کنه . شما باید در خصوص پیج هایی که از سایتتون ایندکس میشه اطلاعات کافی داشته باشید .

مثلا در نوین ادمین تگ ها و دسته بندی ها ایندکس نمیشه . بنابراین تعداد سفحات ایندکس شده محدود به محصولات ، نوشته ها و برگه هاست .

اگر تعداد صفحات ایندکس شده از این مقدار بیشتر بشه بنابراین یجای کار مشکل داره . یا سایت هک شده و هکر از طریق سایت صفحه های فیک درست کرده . یا بخشی از سایت که نمیخواستیم ایندکس بشه داره ایندکس میشه .

در هر حالت نیاز هست چه افزایش و چه کاهش ناگهانی مورد بررسی قرار بگیره تا بتونیم هر چه سریعتر مشکلات پیش اومده رو رفع کنیم

 

صفحات بی ارزش رو از لیست ایندکس خارج کنید

در تب Excluded” لیستی از صفحاتی رو می بینید که توسط شما از لیست ایندکس خارج شدن . حالا یا از طریق درج تگ noindex یا استفاده از روبوت تکست .

دلایل زیادی وجود داره که بخوایم یکسری صفحات ایندکس نشن . مثلا صفحه لاگین ، صفحات با محتوای تکراری ، صفحات بی ارزش و . . .

با ورود به این تب لیست صفحاتی که به دلایل مختلف گوگل نتونسته ایندکس کنه رو مشاهده می کنید . با کلیک بر روی هر موضوع  ، لیست پیج های مربوطه نمایش داده میشه .

پیج های مختلف با دلایل زیر میتونن از لیست ایندکس حذف بشن .

  1. صفحاتی که ریدایرکت شدن
  2. صفحاتی که که بررسی اونها توسط گوگل با مشکل مواجه شده
  3. صفحاتی که بررسی شدن ولی به دلیل مشکلاتی ایندکس نشدن
  4. صفحاتی که توسط روبوت تکست یا تگ noindex محدود شدن
  5. صفحات با محتوای یکسانی که تگ canonical ندارن

صفحات بی ارزش رو از لیست ایندکس خارج کنید

 

گزارش های بخش HTML IMPROVEMENTS” رو حتماً بررسی کنید :

پیدا کردن مشکلات مربوط به html سایت بسیار ساده هست . کافیه به بخش HTML Improvements در گوگل وبمستر برید و خطاهایی که گوگل دیده رو بررسی کنید . این گزارش روی تیتر و توضیحات صفحه شما تمرکز میکنه . بطور کلی دقت کنید که :

  1. برای هر مطلبتون یک تیتر Title” مجزا و یونیک بنویسید . طول تیتر مطلبتون باید بین ۶۵ تا ۷۰ کاراکتر باشه .
  2. برای مطالبتون توضیحات Description” مجزا و یونیک بنویسید . طول توضیحات مطلبتون باید حدوداً ۳۰۰ کاراکتر بشه .

برای اینکه صفحات دارای مشکل تیتر و توضیحات رو ببینید کافیه بر روی هر موضوع کلید کنید تا لیستی از صفحات رو بهتون نمایش بده .

گزارش های بخش HTML Improvements”

 

 

با استفاده از بخش گزارش عملکرد یا همون PERFORMANCE REPORT ترافیک بیشتری به سایتتون سرازیر کنید .

 

از اینجا به بعد میخوایم یکم فنی تر و تخصصی تر به قضیه نگاه کنیم و بصورت عمیق تر به بخش Performance Report وارد بشیم . با استفاده از این بخش میتونید ترافیک بیشتری رو به سایتتون وارد کنید .

 

 

PERFORMANCE REPORT دقیقاً چیه و چه مزایایی داره ؟

همونطور که از اسمش مشخصه Performance Report گزارش هایی در خصوص عملکرد سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ارائه میکنه . این بخش جایگزین Search Analytics در ورژن قدیم گوگل وبمستر شده .

شما علاوه بر اینکه در این بخش میتونید ببینید چند نفر روی لینک های کلیک کردن ، تعداد ظاهر شدن صفحات سایت در نتایج جستجو ، نرخ کلیک و متوسط جایگاه عبارت های کلیدی رو هم میتونید مشاهده کنید .

نکته بسیار مهمی که در نسخه جدید گوگل وبمستر ارائه شده اینه که در Search Analytics (نسخه قدیم) شما می تونستید گزارش عملکرد سایت رو حداکثر تا ۹۰ روز اخیر ببینید اما در Performance Report (نسخه جدید) این امکان برای ۱۶ ماه اخیر وجود داره .

گزارش عملکرد گوگل وب مستر

گزارش عملکرد گوگل وب مستر

گزارش عملکرد گوگل وب مستر

 

افزایش سریع نرخ کلیک یا CTR با استفاده از PERFORMANCE REPORT سرچ کنسول جدید :

هیچ کس نمیتونه انکار کنه که CTR یا نرخ کلیک یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل در رتبه بندی سایت هاست . سوالی که مطرح میشه اینه که چطوری باید نرخ کلیک رو ارتقا بدیم ؟

بیاید دوباره به Performance Report برگردیم و بررسی هایمون رو روی یک نمونه زنده !! (سایت فعال) انجام بدیم .

 

قدم اول : صفحاتی که CTR پایینی دارن شناسایی کنید

به تب های Average CTR” و Average Position” برید و پیج های که رنکشون زیر ۵ هست و CTR پایین تری نسبت به سایر صفحات دارن شناسایی کنید .برای اینکار می تونید از قابلیت فیلتر به شیوه زیر استفاده کنید :

فیلتر جایگاه سرچ کنسول گوگل

فیلتر جایگاه سرچ کنسول گوگل

 

بر اساس آمار وب سایت معتبر Advanced Web Ranking نرخ کلیک وب سایت هایی که در رتبه ۵ هستن در حدود ۴ درصد هست .

خب حالا دوباره میتونید از فیلتر ها استفاده کنید و این بار عبارت های کلیدی که نرخ کلیک اونها از این مقدار کمتره رو مشخص کنید . دقت کنید فیلتر قبلی هم سر جای خودش باشه .

حالا شما یه لیست از عبارت هایی دارید که رتبه اونها در نتایج جستجو بیشتر از ۵ هست و نرخ کلیک اونها هم کمتر از ۴ درصد . عبارت های کلیدی یا Keywords  هایی که قابلیت این رو دارن بیشتر از اینها ورودی بگیرن . فقط نیاز به بازسازی محتوا دارن .

نرخ کلیک یا ctr

 

مشاهده پیج ها در گوگل ویمستر

قدم دوم : پیج هایی که با این عبارات در گوگل جایگاه دارن رو پیدا کنید .

فکر میکنید کار سختیه ؟ بهیچ وجه . کافیه روی عبارت هایی که در فیلتر قبلی لیست کردیم کلیک کنید و از تب های بالا گزینه Page رو انتخاب کنید .

 

قدم سوم : سایر عبارات کلیدی این صفحه رو هم پیدا کنید

بهینه سازی یک عبارت کلیدی در صفحه زیاد اثر مثبتی نداره . شما باید حداقل روی ۱۰ عبارت کلیدی صفحه کار کنید تا اثرات مثبت اون رو ببینید .

میخوام یه قابلیت بسیار عالی که کمتر ازش استفاده میشه رو بهتون یاد بدم . در گوگل وبمستر جدید مطابق عکس در نوار بالایی بر روی لینک New+ کلیک کنید و گزینه Page رو انتخاب کنید .

در پنجره باز شده کافیه لینک صفحه ای که میخواید کلمات کلیدی مهمش رو ببینید وارد کنید . خودشه !! این همون چیزیه که بهش نیاز داریم .

در طول مدت کار با پنل جدید گوگل وب مستر به فیلترها و تب های بالای گزارش دقت کنید . با استفاده از گزینه NEW+ می تونید آپشن های مختلف رو فعال کنید و نتایج رو بر اساس نیازتون فیلتر کنید .

فیلتر ها در گوگل ویمستر

مشاهده پیج ها در گوگل ویمستر

 

قدم چهارم : عنوان و توضیحات صفحه رو بهینه تر کنید

این عبارت برای بیشتر کاربران آشناست . ” از عنوان و توضیحات مناسبی برای صفحه استفاده کنید” ، اما بصورت عملی یعنی چیکار کنیم ؟ چطوری عنوان صفحه رو انتخاب کنیم ؟ خب ما الان قراره اول به این سوال پاسخ بدیم .

از کلمات پر قدرت استفاده کنید

خب الان سوال تغییر کرد . کلمات پر قدرت دیگه چی هستن ؟ کلمات یا عبارات پر قدرت به عباراتی گفته میشه که کاربر خیلی سریع و آسون محتوای شما رو متوجه بشه و خیلی سریع متقاعد بشه که باید روی لینک کلیک کنه .

من همیشه توصیه میکنم از عبارتهایی مثل عبارت های زیر در عنوان مطالب سایت استفاده کنید :

  • سریع
  • قدم به قدم
  • رایگان
  • امروز
  • آسان
  • بهترین
  • کوتاه
  • و . . .

خب با توجه به این موارد عنوان و صفحات سایت رو تغییر میدیم و نتایجش رو مانیتور میکنیم ببینیم تغییرات جواب میده یا نه .

خب سوال بعدی . چقدر صبر کنیم تا تغییرات اعمال بشه ؟ چطوری می تونیم قبل و بعد تغییر رو با هم مقایسه کنیم ؟ بریم قدم بعدی . . .

 

قدم پنجم : رصد تغییرات

بعد از اینکه تغییرات رو در بخش های مذکور اعمال کردید وقت اون میرسه که صبر کنید تا گوگل این تغییرات رو متوجه بشه .

میتونید از بخش Fetch as google تغییرات رو سریعتر به گوگل اعلام کنید . در نهایت بیشتر از ۱۰ روز زمان میبره تا تغییرات صفحه رو گوگل در نتایج اعمال کنه و کاربران هم با عناوین تازه لینک ها مواجه بشن تا بتونیم رفتار اونها رو بررسی کنیم .

بازم میخوایم بک ابزار جالب دیگه پنل جدید گوگل وبمستر رو بهتون معرفی کنیم و اون هم امکان مقایسه بر اساس زمان هست . با استفاده از این گزینه میتونید نرخ کلیک رو در دو دوره متفاوت بررسی کنید .

مطابق تصویر بر روی فیلتر Data کلیک کنید و با انتخاب تب Compare بازه زمانی رو روی Custom قرار بدید . اینجا میتونید بازه دو هفته ای قبل و بعد تغییرات رو ثبت کنید .

حالا باید یک فیلتر دیگه هم اعمال کنیم . ما باید تغییرات رو برای هر کیورد کلیدی چک کنیم . برای این کار بر روی New+ کلیک و کلمه کلیدی مد نظرمون رو مشخص می کنیم . خب حالا باید یه تصویری مشابه تصویر زیر مقابل شما باشه

ما تونستیم در عرض ۲ هفته نرخ کلیک رو از ۳ درصد به ۴.۹ درصد برسونیم . یعنی چیزی در حدود ۶۳% نرخ کلیک برای این عبارت بهبود پیدا کرد .

مقایسه در دو زمان مختلف

فیلتر ها در گوگل ویمستر

 

بررسی impressions های عبارات کلیدی

چطوری عبارت های مستعد گرفتن رنک رو شناسایی کنیم؟

اگر در مرحله قبلی نتونستید ترافیک زیادی رو جذب کنید اینبار میخوایم روشی رو یاد بدیم که قطعا باعث افزایش ورودی شما میشه .

عبارات مستعد گرفتن رنک به عبارت ها و کیورد هایی گفته  میشه که جایگاه بین ۸-۲۰ نتایج رو دارن و میزان impressions اونها هم بالاست .

برای این کار شمابه روال قبل کافیه وارد پنل جدید سرچ کنسول بشید و نتایج رو روی ۲۸ وز اخیر فیلتر کنید . مجددا نتایج رو برای عبارات با جایگاه بیشتر از ۸ فیلتر کنید .

لیست موجود رو بر اساس impressions مرتب کنید . (زیاد به کم) . خب شما الان یه لیست از عبارات کلیدی دارید که مستعد گرفتن جایگاه در گوگل هستن .

خب سوالی که پیش میاد اینه که با این عبارات چیکار کنیم ؟ کمی پایین تر جواب سوالتون رو دادیم . . .

 

قدم اول : تا جایی که میتونید در خصوص موضوع تولید محتوا کنید

گوگل مطالبی که تمام و کمال هستن و ۱۰۰ درصد موضوع رو پوشش میدن دوست داره . چرا؟ چون کاربرا این مطالب رو دوست دارن .

اگر نگاهی به آمار صفحاتی که در جایگاه های بالا قرار گرفتن بندازید متوجه میشید که صفحات با حجم مطالبی نزدیک به ۲۰۰۰ کلمه بهترین جایگاه رو تصاحب کردن و همینطور که تعداد کلمات مطلب کم میشه جایگاه صفحات هم افت پیدا میکنه .

مطمئن بشید مطلب شما بهترینه . هر چیزی که در مورد موضوع میدونید بنویسید و محتوا رو کامل تر کنید .

تعداد کلمات وب سایت های دارای جایگاه در گوگل

 

قدم دوم : از ویدئو استفاده کنید

استفاده از ویدئو باعث میشه کاربران زمان بیشتری رو در سایت شما سپری کنن و این باعث میشه گوگل جایگاه شما رو در نتایج جستجو ارتقا بده .

Ezra Fishman تو بلاگ خودش عنوان کرده کاربران زمانی که برای مشاهده مطالب شامل وی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها